Jednou z možností pro děti, které nemohou vyrůstat ve své původní rodině, je náhradní rodinná péče. Soukromý dětský domov SOS 92, z. ú., nabízí pomoc a podporu pro pěstounské rodiny, osvojitele, odborné pracovníky, kteří s nimi pracují, a v neposlední řadě pro děti samé.
Pro tyto činnosti jsme získali pověření k výkonu sociálně právní ochrany dětí od Krajského úřadu Středočeského kraje.
Co nabízíme?
- Doprovázení pěstounských rodin, probíhající formou klíčového pracovníka, který s vámi prochází důležitá období v životě vaší rodiny. Doprovázení probíhá minimálně 1x za dva měsíce.
- Podporu pěstounských rodin, kdy Vám rádi zodpovíme Vaše otázky, se kterými si nevíte rady. – jaká jsou vaše práva a povinnosti vůči svěřenému dítěti, jakou máte možnosti finanční podpory pro dítě, o které pečujete.
- Asistované kontakty mezi dítětem a jeho rodiči.
- Vzdělávání – máme zkušený tým odborníků, kteří jsou připraveni zodpovědět otázky ve výchově dítěte, právní otázky, otázky týkající se zdravotního stavu, školní zralosti, specifických poruch učení a řadu dalších.
- Kluby pěstounů – pravidelná setkávání pro pěstounské rodiny, obvykle jedenkrát za měsíc. Setkáváme se nad různými tématy, která Vás zajímají.
- Organizujeme odlehčovací pobyty pro děti z pěstounských rodin.
Náš tým pro pěstouny:
Mgr. Jana Žáková
klíčový pracovník pro pěstouny
tel.: +420 735 171 848
email: jana@ddkorkyne.cz
Bc. Jitka Bezecná
klíčový pracovník pro pěstouny
tel.: +420 727 815 690
email: jitkab@ddkorkyne.cz
Mgr. Hana Čechová
klíčový pracovník pro pěstouny
tel.: +420 702 186 298
email: hana@ddkorkyne.cz
Mgr. Tereza Jandová
vedoucí pracovník pro doprovázení pěstounů
tel. +420 721 629 962
Adresa naší kanceláře:
Příkopy 5
263 01 Dobříš
JAK PRACUJEME
V naší práci se řídíme metodikami, vnitřními předpisy a směrnicemi, které vycházejí z platných právních předpisů a také z našich zkušeností z praxe.
Zde uvádíme přehled všech dokumentů našeho pracoviště, které jsou členěny do skupin dle Přílohy č. 2 k vyhlášce č. 473/2012 Sb. – Standardy kvality sociálně-právní ochrany dětí při poskytování sociálně-právní ochrany pověřenými osobami podle paragrafu 48 odst. 2 písmeno d) – f) zák. 359/1999 Sb. Některé z těchto dokumentů jsou veřejné, jiné slouží pro vnitřní potřeby pracoviště.
- Cíle a způsoby činnosti pověřené osoby
– Jaké je poslání našeho pracoviště?
– Jaké jsou zásady naší práce?
– Jak předcházíme možným střetům zájmů?
– Pravidla pro přijímání darů
Standard č. 1: zde Pravidla pro přijímání darů: zde
- Ochrana práv a chráněných zájmů
– Jak zajišťujeme dodržování lidských práv a svobod při práci s klienty?
– Jak chráníme děti před týráním, zanedbáváním a zneužíváním?
Standard č. 2: zde Etický kodex: zde
- Prostředí a podmínky
– V jakém prostředí pracujeme?
– Jaké máme k dispozici pomůcky a vybavení?
- Informovanost o výkonu sociálně-právní ochrany činnosti pověřené osoby
– Jakým způsobem informujeme veřejnost o naší činnosti?
– Za jakých podmínek můžeme odmítnout poskytování služby
- Podpora přirozeného sociálního prostředí
– Jak pomáháme tomu, aby děti v pěstounské péči žily běžným životem v přirozeném prostředí
– Jak podporujeme kontakty dítěte s biologickou rodinou a dalšími blízkými osobami
- Personální zabezpečení
– Jaká je organizační struktura našeho pracoviště
– Jaké jsou požadavky na jednotlivé pracovní pozice
- Přijímání a zaškolování nových zaměstnanců
– Jak postupujeme při obsazování volného pracovního místa
– Jak zaškolujeme nové pracovníky
- Profesní rozvoj zaměstnanců
– Jak jsou hodnoceni jednotliví zaměstnanci
– Jak si zaměstnanci zvyšují kvalifikaci pro svoji práci
- Pracovní postupy pověřené osoby
– Jak postupujeme v naší práci
- Dohoda o výkonu pěstounské péče
– Jak postupujeme při uzavírání, změnách a ukončení dohody o výkonu pěstounské péče
– Jaký je obsah dohod o výkonu pěstounské péče
– Jak hodnotíme průběh pěstounské péče
– Jak zajišťujeme povinné vzdělávání pěstounů
- Předávání informací
– Jak pracujeme s informacemi o dětech a rodinách
– Jak si předáváme informace v rámci našeho pracoviště
- Změna situace
– Jak postupujeme v případě významných změn v životě dítěte a rodiny
- Dokumentace o výkonu sociálně-právní ochrany
– Co je obsahem námi vedené dokumentace
– Kdo a za jakých podmínek může do dokumentace nahlížet
- Vyřizování a podávání stížností
– Jakým způsobme a komu je možné podat stížnost na naši práci
– Jakým způsobem postupujeme při řešení stížnosti
Standard č. 14: zde, Formulář pro podávání stížností: zde
- Rizikové, havarijní a nouzové situace
– Jaké mimořádné situace mohou nastat, jak jim předcházet a jak postupovat, pokud nastanou
- Zvyšování kvality výkonu sociálně-právní ochrany
– Co děláme proto, abychom zajistili vysokou kvalitu našich služeb
– Jak získáváme zpětnou vazbu na naši práci
GDPR – pravidla pro zpracování osobních údajů zde